Základní škola, Praha 4, Ružinovská 2017 v číslech – školní rok 2024/2025

147 – žáků má naše škola v současné době
147 – všichni žáci mají speciální vzdělávací potřeby, ty jsou podmínkou k přijetí
2 – žáci plní u nás povinnou školní docházku formou individuálního vzdělávání
20 – tříd má v aktuálním školním roce naše škola
3 – podle tolika vzdělávacích programů v současnosti vyučujeme
10 – v tolika třídách vyučujeme žáky podle školních vzdělávacích programů základní školy speciální
70 – žáků školy se vzdělává podle školního vzdělávacího programu základní školy speciální
5 – v naší škole je pět specializovaných tříd pro žáky s PAS se strukturovanou výukou
1 – v naší škole je i jedna třída pro žáky s těžkým mentálním postižením a kombinovaným postižením
26 – učitelů vzdělává ve škole naše žáky
25 – asistentek pedagogů pracuje v naší škole
8 – nových žáků má od 1. 9. 2024 naše škola
25 – žákům poskytuje v naší škole individuální logopedickou péči naše paní logopedka
76 – žáků navštěvuje školní družinu
2 – oddělení ranní družiny fungují od 6:45
7 – oddělení má celkem naše školní družina
8 – vychovatelek školní družiny má na starost naše zájmové vzdělávání žáků
1 – oddělení školní družiny je přizpůsobené žákům s PAS (porucha autistického spektra)
4 – mezinárodní ocenění „Ekoškola“ naše škola obdržela
121 – žáků se stravuje ve školní jídelně Nový PORG, kam naše děti docházejí na obědy

2 – škola má tyto dvě součásti:

  1. Základní škola – IZO 101401489 – 180 žáků
škola
kód
název oboru / vzdělávacího programu
cílová kapacita oboru / programu
délka plnění školní docházky
 
79-01-C/01
Základní škola
110 žáků
 9 r. 0. měsíců
 
79-01-B/01
Základní škola speciální
  70 žáků
10 r. 0. měsíců

2. Školní družina – IZO 110350464 –    80 žáků

Základní škola, Praha 4, Ružinovská 2017

je příspěvková organizace zřízená hlavním městem Praha, ve které plní povinnou školní docházku žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří k naplnění svých vzdělávacích potřeb mají školskými poradenskými zařízeními stanovena podpůrná opatření  3. –  5. stupně. Jde o děti s různým stupněm mentálního postižení, souběžnými postiženími více vadami, autismem. Řada žáků má navíc různé stupně závažnosti vad řeči a dorozumívání. Ve všech třídách školy je nižší počet žáků (6 – 14 žáků), ve škole fungují i speciální třídy se strukturovanou výukou pro autistické žáky. Školní družina funguje ráno od 6:45 a odpoledne do 17:00 hodin. Škola se nachází se asi 5 minut jízdy autobusem od stanice metra Kačerov, v klidném prostředí.

Žáky vyučujeme, v souladu s jejich speciálními vzdělávacími potřebami, podle těchto školních vzdělávacích programů:

Školní vzdělávací program základní školy, č. j.: 280/2013

– zpracovaný podle RVP ZV

Školní vzdělávací program základní školy speciální I, č. j.: 227/2010

– zpracovaný podle  RVP pro obor vzdělání základní škola speciální, výuka žáků se středně těžkým mentálním postižením, žáků se souběžným postižením více vadami, autismem

Školní vzdělávací program základní školy speciální II, č. j.: 228/2010

– zpracovaný podle  RVP pro obor vzdělání základní škola speciální, výuka žáků s těžkým mentálním postižením, žáků se souběžným postižením více vadami, autismem

Řada žáků navíc pracuje i podle individuálních vzdělávacích plánů.

Naším cílem je, aby:
– v naší škole byli žáci vedeni tak, aby dosáhli horního limitu svých možností, vztahujících se k jejich potřebám,
– zohledňování individuálních zvláštností a možností dětí umožnilo všem žákům prožít při vyučování úspěch a získat tak pozitivní vztah k celoživotnímu vzdělávání,
– naše škola byla prostředím, ve kterém děti zažijí pozitivní emoce a štěstí,
– výuka v naší škole žáky nestresovala, nebyla založena na strašení a obavách,
– individualizace vzdělávání byla každodenní realitou naší práce,
– výuka směřovala žáky k připravenosti na změny, aby se učili umět se vyrovnat a zvládat změny,
– učitelé využívali při výuce tradiční i moderní výukové metody, včetně výuky postavené na činnostním učení a řešení problémových situací,
– učitelé měli při výuce k dispozici maximum učebních a kompenzačních pomůcek, aby využívali možností moderních AV technologií,
– projekt Ekoškola vedl žáky k pozitivnímu vztahu k přírodě, aby rozvíjel jejich ekologické myšlení,
– všichni žáci školy byli zapojeni do činností budujících soudržnost, spolupráci a kamarádství,
– se všichni zaměstnanci školy příkladně zabývali problematikou prevence rizikových jevů a zjištěné negativní jevy byly bezodkladně a vhodným způsobem řešeny,
– pedagogové, jejich týmová práce a další jejich vzdělávání měli podporu vedení školy,
– škola úzce spolupracovala s rodiči, budovala s nimi partnerský vztah založený na důvěře

Péče o žáky školy:

– spolupracujeme s řadou poradenských pracovišť,
– ve škole dlouhodobě působí kolektiv zkušených asistentek pedagoga,
– klademe důraz na individualizaci výuky,
– v rámci výuky téměř všech předmětů podporujeme využívání PC učebny, IT techniky,
– nadstandardní péči o žáky zajišťujeme mj. individuální logopedické péče,
– výchovná poradkyně v rámci kariérního poradenství pomáhá při výběru dalšího profesního uplatnění,
– chceme žáky naučit vše, co budou potřebovat při dalším vzdělávání,
– teoretické vědomosti a praktické dovednosti chápeme jako prostředek k uplatnění žáků v dalším životě,
– jedním z nejdůležitějších kritérií naší práce je téměř 100% úspěšnost příjímání našich absolventů k dalšímu vzdělávání, většinou na nejrůznější učební obory a praktické školy,
– prioritou školy je fungující program primární prevence sociálně patologických jevů, v rámci preventivních aktivit nám jde o to, aby si děti osvojily maximum důležitých sociálních dovedností,
– pořádáme pravidelné celoškolní akce, jako jsou vánoční a velikonoční trhy, loučení s vycházejícími žáky, navštěvujeme kulturní a sportovní akce

 

Žáky přijímáme v některých případech i v průběhu celého roku, záleží ale na volné kapacitě v konkrétním oboru vzdělávání (ZŠ nebo ZŠS), nebo na kapacitě v konkrétní třídě.

 

Mgr. Milan Záruba

ředitel školy

ZŠ, Praha 4, Ružinovská 2017

skola@ruzinovska.cz

241 710 781

771 120 214